Om storytelling

Velkommen til Storytelling Media!

Hvad er storytelling?

Hvad er Storytelling Media?

Vi hedder ikke Storytelling uden grund, og derfor vil vi gerne fortælle jer en lille historie om to venner fra AU, som havde en fælles drøm. Inden vi fortæller om virksomheden, vil gerne tage dig med tilbage til januar 2020. 

Hvordan startede Storytelling?

Det hele startede en mørk og grå onsdag i januar. Hans Christian og Thomas var lige kommet hjem fra hver deres udvekslingsophold, og de havde aftalt at mødes til en hyggelig aften, da de ikke havde set hinanden længe. Hvad de ikke vidste var, at denne aften ville ændre deres liv for evigt. 

 

Begge havde længe haft en drøm om at gå en anderledes vej – en iværksætters vej. De ville starte deres egen virksomhed op. En idé var fløjet ind fra USA, og landede direkte i skødet på drengene:

Organisk SEO på sociale medier! 


De undersøgte det danske marked for social media agenturer – men ingen steder kunne de finde et bureau, som ville påtage sig rollen, at skabe et kontinuerligt flow af opslag for virksomheder. Alle bureauer på markedet var skeptiske “Hvem vil dog betale for det?” sagde de åh så skeptiske bureauer… De var ikke mindst skeptiske over for, hvordan man kunne indsamle materiale til at skrive og dele 4-7 historier og opslag på hvert socialt medie, hver uge, hele året rundt.

 

“Altså,” sagde Hans Christian, “kan vi ikke bare bruge metoder fra journalistikkens verden?”. Thomas svarede lynhurtigt: “Så simpelt er det nok ikke. Vi bliver nødt til at skabe et system”. Og det var det drengene gjorde. De gik de i gang med at bygge en maskine til at gøre det muligt, at skabe kæmpestore mængder af organiske opslag på ganske kort tid…

 

Hvad laver Storytelling Media?

Vi spoler 10 måneder frem til dags dato. Det er onsdag aften sent i oktober, og vi har i denne uge allerede indgået kontrakt med tre nye fast betalende kunder, ansat medarbejder nr. 2 som ‘storyteller’ og tilbudt praktikplads til nr. 3 praktikant. Hver måned hjælper vi virksomheder, som er professionelle på deres hjemmesider, i deres butikker og på telefonen – men professionalismen halter på deres sociale medier. 

 

Vi hjælper altså virksomheder med at kommunikere deres budskaber, værdier og produkter gennem fængende historier – og gør deres sociale medier til aktive kanaler. Vi bruger algoritmerne på de sociale medier til at skabe synlighed og engagement hos brugerne. Helt simpelt fortalt, så udbyder vi SEO på de sociale medier.

 

Organisk markedsføring er ikke en ny idé – faktisk slet ikke! Alligevel har kun et fåtal formået at gøre det økonomisk levedygtigt. Det vil sige, at vi konkurrerer primært med virksomheders interne medarbejdere i marketing.

 

Vi ansætter kun kunder, som har historier at fortælle. Og dem som har allerflest gode historier, har oftest overrasket. Flere af dem er store, tekniske millionvirksomheder, der i deres dagligdag er blevet meget produktorienteret, og glemmer at omverdenen ikke har samme dybe kendskab til deres produkter og services som dem selv. 

 

Med Storytelling Media som forretningspartnere bliver selv de mest avancerede produkter kommunikeret ud i øjenhøjde med brugerne, så kundens netværk kan relatere og dele deres budskaber og historier. Det er bl.a. brancher såsom fordelingsmåling, fremstilling af emblemer og navneskilte, ledelsesrekruttering og kliniske filtre til medicinalindustrien.

 

Og iværksætterdrømmene stopper ikke her…

Skaleringen af Storytelling Media har ført til, at vi fra januar 2021 overtager ledelsen og driften af en etableret produktionsvirksomhed. Virksomheden med 5 ansatte i Viby, har de seneste år har tjent i underkanten af 2 mio. kr. på bunden. Derudover har Storytelling vakt interesse hos en gruppe business angels fra København, hvoraf to har solgt startups for 2-cifret millionbeløb (TriCom og TestaViva). Disse business angels har tilbudt Storytelling Media medejerskab i en nystartet tech-virksomhed, hvor vi vil stå for ekspansionen i Jylland, på Fyn og i Tyskland. Mere om det i en anden blog.

 

Men… Hvad betyder så alt dette? 

Jamen det betyder, at mens vi har læst en Cand.Merc.Sol, inden for et år har skabt en virksomhed, der skriver 4.500+ organiske historier om året, omsætter for mellem 100.000-120.000 DKK om måneden, forvalter en produktionsvirksomhed, ekspanderer en tech-virksomhed og vågner hver dag med et kæmpe smil på læben.

 

Succes kan kun opnås, hvis man er oprigtigt glad for det man laver hver dag. Foruden at vi allerede har overgået mange af vores 3-års mål og opnået nogle pæne præstationer, så føler vi, at vi for første gang i vores liv er på den rigtige vej. Det handler ikke om pengene. Det handler ikke om at blive kendt. Det handler om, at hver dag er fyldt med ny energi og glæde over at forfølge vores drømme.

Kærlig hilsen,

Thomas Brahe og Hans Christian Hørup Hellstern

 

Hvad er storytelling
Hvad er storytelling?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *